Platforma sprzedażowa roślin dla szkółek

28 września 2017

Platforma sprzedażowa roślin

Greenery to platforma sprzedażowa roślin, która ma ułatwić współpracę między centrami ogrodniczymi i szkółkarzami. Dla obu tych grup niesie wiele korzyści. W tym artykule chcielibyśmy przedstawić argumenty dlaczego Greenery jest dobrym rozwiązaniem dla szkółek.

Szkółki biorące udział w projekcie

Do tej pory do Greenery przyłączyło się już kilkadziesiąt szkółek. Założeniem projektu była kooperacja przede wszystkim z krajowymi dostawcami, bo polskie rośliny nie odbiegają jakością od zachodniego materiału, a ich ceny są dużo niższe. Niezależnie jednak od liczby polskich szkółek, które przystąpią do Greenery, w tym projekcie będą brali udział także zagraniczni producenci roślin – aby uzupełnić ofertę o materiał, który ze względu na porę roku czy warunki klimatyczne nie jest w danym czasie dostępny w Polsce.

Projekt jest otwarty na współpracę z kolejnymi dostawcami materiału roślinnego.

Współpraca – jak to wygląda?

Szkółka roślin, która pragnie dołączyć do projektu deklaruje ilość, jakość oraz asortyment przeznaczony do sprzedaży podczas sesji. Następnie szkółka dostarcza wzory roślin, które eksponowane są podczas targów. Na podstawie obejrzenia próbek odbiorcy dokonują zamówienia i zakupu. Po sesji szkółka w wyznaczonych terminach dostarcza do Centrum Logistycznego Greenery zamówione partie roślin.

Jakie są korzyści ze współpracy dla szkółkarzy?

Szkółki współpracując z Greenery zyskują nowy kanał dystrybucji swojego materiału. Do tego jest on nowoczesny i wygodny. Szkółka może się przy tym poszczycić się otwartością na nowe trendy rynkowe.

Podczas sesji sprzedażowych szkółka zyskuje możliwość ekspozycji roślin, w najlepszej fazie wegetacji.

Bardzo ważnym atutem jest rozwiązanie problemów wynikających z minimum logistycznego. Często obsłużenie niewielkich zamówień nie jest po prostu opłacalne z punktu widzenia transportu. W Greenery wszystkie, nawet drobne zamówienia kumulują się w jedno zbiorcze przywożone w jedno miejsce – do Centrum Logistycznego Greenery.

Korzyścią jest także uproszczenie formalności. Klientów, którzy kupią rośliny z danej szkółki może być wielu, ale faktura będzie tylko jedna – od Greenery.

Zawsze cenna jest także wiedza na temat sprzedaży. Tu można ją uzyskać bardzo szybko – już po pierwszym dniu sesji targowej. A dodatkowo można porównać ceny i materiał prezentowany przez konkurencję – zachowując pełną anonimowość.

Jak widać korzyści jest wiele. Czy są one ważne? Zauważając zainteresowanie rynku projektem – wygląda na to, że tak. Widać, że nowoczesna platforma sprzedażowa roślin jest potrzebna. I sesja sprzedażowa cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że w pełni wyczerpaliśmy dostępność miejsca wystawowego. Z ciężkim sercem niektórym szkółkarzom musieliśmy odmówić udziału w pierwszych targach sprzedażowych. Zapraszamy ich oczywiście do kolejnych.

A Państwa zachęcamy do spotkania z nami w celu bliższego poznania projektu: INFORMACYJNE SPOTKANIA REGIONALNE.