Greenery uzupełnia potrzeby rynku ogrodniczego

9 stycznia 2018

Greenery uzupełnia potrzeby rynku ogrodniczego

Rynek ogrodniczy w Polsce niezmiennie rośnie. W związku z tym branża ogrodnicza ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Wiele osób przeprowadza się poza miasto, do domów jednorodzinnych z przydomowym ogródkiem. Trend zdrowego odżywiania także nie pozostaje bez wpływu – coraz częściej uprawiane są własne warzywa lub owoce. Mieszkańcy bloków chętnie korzystają z działek. To wszystko sprawia, że wydatki na zieleń systematycznie rosną.

Szkółkarze

Duży potencjał do wykorzystania mają więc polskie szkółki. Spory ich udział w eksporcie pokazuje wysoki poziom produkcji. Rośliny uprawiane w naszym, chłodniejszym klimacie są bardziej odporne. Polskie szkółki w związku z tym mogą zaopatrywać obszary, które charakteryzują niższe temperatury.

Z kolei wyzwaniem dla szkółkarzy jest sprawne zaopatrywanie centrów ogrodniczych.

Największą bolączką branży ogrodniczej w kontekście roślinnym jest sprawna logistyka, aby polska produkcja roślinna, której nie musimy się wstydzić na tle krajów europejskich, szybko trafiała do naszych centrów ogrodniczych. O ile jeśli chodzi o produkcję nie odstajemy od konkurencji, o tyle logistyka pozostawia wiele do życzenia” – wskazuje Marzena Bartosiewicz, założycielka Greenery.

Optymalnym rozwiązaniem byłoby gdyby szkółkarz mógł zająć się wyłącznie produkcją roślin, a nie zajmował się jeszcze zorganizowaniem logistyki wytworzonego towaru. Greenery jest w stanie rozwiązać ten problem.

Rozwój i pozytywne przyjęcie tego rozwiązania na rynku jako nowego kanału dystrybucji nie tylko wpłynie na poziom satysfakcji klientów detalicznych, lecz także poszczególnych ogniw. Producentom pozwoli trafić do klientów, których nie mają w swojej bazie danych, często nie mogą oni dostarczyć swoich produktów na drugi koniec Polski, ponieważ koszty logistyczne zabijają taki pomysł. Dzięki tej platformie będą mogli sprzedać swoją produkcję nie tylko w Polsce, lecz także do krajów ościennych” – tłumaczy właścicielka platformy Greenery.

Dzięki Greenery szkółkarze zyskują nowy kanał dystrybucji i trafiają ze swoim towarem do dużej grupy odbiorców, dostarczając go w jedno miejsce. To nie tylko rozwiązuje problemy logistyczne ale także ułatwia formalności.

Centra Ogrodnicze

Centra Ogrodnicze z kolei często dokonują zakupów poniekąd w ciemno. Zamawiają rośliny nie widząc ich, oceniając zwykle po parametrach, które często nie oddają ich jakości. Na Greenery działa to zupełnie inaczej. Szkółkarz dostarcza próbki roślin. Właściciel Centrum może więc zobaczyć roślinę, dotknąć, powąchać i ocenić jej jakość. Na tej podstawie dokonuje zamówienia. A Greenery zadba o to by było one zgodne z prezentowanymi próbkami roślin. Jednocześnie zakupów można dokonywać wyłącznie online, na podstawie zdjęć, aktualnych roślin prezentowanych podczas sesji targowej.

Centra Ogrodnicze mają więc w jednym miejscu szeroki wybór roślin, z dobrych i sprawdzonych szkółek oraz rozwiązanie problemu minimum logistycznego – mogą zamówić nawet niewielkie partie różnorodnego materiału.

Jaki jest więc klucz do sukcesu? Sprawna, logistyka, wysoka jakość oraz szeroki i ciekawy asortyment. Takie właśnie jest Greenery!